První přednáškou, kterou SolidWorks připravil pro novináře na konferenci SolidWorks World 2013, je diskuse na téma využití sociálních sítí v marketingu. Vede ji Matthew West, senior manager oddělení strategií pro komunity na sociálních sítích (ano, firmy jako DS SolidWorks již mají ve svých strukturách i takto specifická povolání).

SolidWorks World 2013 Matt West
Matthew West v diskusi o roli sociálních sítí v marketingu DS SolidWorks. Foto: Jan Homola

Sociální platformy, jako jeden z informačních kanálů pro podporu svého byznysu, SolidWorks využívá od roku 2008. Tehdy začal budovat své on-line komunity a zároveň vytvářet metody, jak toto úsilí vyhodnocovat a podle toho dále rozvíjet. Na přelomu let 2010/2011 se z této činnosti stala zcela seriózní součást firemního marketingu, s vlastní strategií pro vytvářený obsah a definovanými způsoby analýzy úspěšnosti v sociálních sítích.

Dnes je SolidWorks v této oblasti mnohem dál a vlivy sociálního marketingu se již přímo projevují i v prodejním kanálu. Aktuální statistiky, kterými se Matt West pochlubil, potvrzují, že jeho úsilí nese své ovoce – SolidWorks má více než 530 tisíc fanoušků na Facebooku (celkem na šesti spravovaných stránkách), přes 19 tisíc „followerů“ na Twitteru, videa, jež umísťuje na YouTube – zejména zaměřená na výuku a návody – zaznamenala jíž kolem 3,4 milionu zobrazení. Na skupinovém profilu na Linked In registruje asi 27,5 tisíce členů a pokud jde o počty zobrazených stránek v RSS, za rok 2012 jich bylo více než 1,1 milionu.

Pak jsou zde ještě další sociální sítě mimo vyjmenovanou globální špičku. Interní komunita Dassault Systèmes s více než sto tisíci členy, účty na sítích Flickr, Pinterest (Exporatory), Google Plus a samostatná větev asijských sociálních sítí Weibo, Renren a YouKu v Číně a další Jižní Koreji a v Indii, spravované lokálními týmy.

Cílem tohoto snažení je poskytovat všem zainteresovaným členům zmíněných komunit užitečný obsah, a to jak technicky orientované informace, tak ty, které podporují povědomí o značce SolidWorks a její marketing.

Na adresu velmi slušných čísel, které zde prezentuje, Matt West dodává, že samotný počet fanoušků nebo „followerů“ není tím hlavním, co SolidWorks na sociálních sítích sleduje. „Zaměřujeme se nyní na to, abychom se ujistili, že děláme právě to, co naše zákazníky doopravdy zajímá. Měřítkem úspěchu pro nás není počet fanoušků, ale to, kolik těchto lidí skrze sociálních sítí dospěje na náš vlastní web a provedou zde nějakou akci. Tedy například vyplní u nás formulář, poptají zkušební verzi, podívají se na video atd. Toto je konverze, kterou sledujeme.“

Ve světle těchto souvislostí zde na konferenci zabodoval i český CAXMIX, zejména náš web věnovaný právě SolidWorksu, který provozujeme na samostatné adrese http://solidworks.caxmix.cz. Manažerka z nejvyššího vedení firmy Marie Planchard, která má na starosti zejména vzdělávací aktivity, byla z tohoto našeho projektu doslova nadšená a přislíbila ze strany DS SolidWorks jeho oficiální podporu. Těžit z toho budete zejména vy, naši čtenáři.

Komentáře