V dnešním díle našeho seriálu Začíname se Solid Edge si ukážeme, jak vymodelovat pružinu. Postupů, jak zkonstruovat pružinu je několik. V tomto návodu vám představíme funkci Vysunutí po šroubovici a navíc si ukážeme práci v sekvenčním prostředí, které je pro tuto úlohu ideální.
Postup pro vymodelování pružiny
Založte nový dokument iso metric part.par a pravým tlačítkem myši otevřete nabídku, kde vyberte příkaz Přechod do sekvenčníhoTím jste změnili prostředí synchronního modelování na sekvenční. Všimněte si, jak se změnilo prostředí se záložkamiZvolte funkci Vysunutí po šroubovici ze záložky Domů → TělesaKlikněte na základnu (ZX), tím si definujete rovinu pro skicování……a automaticky se zvolí příkaz čára. Nakreslete vodorovnou čáru do prostoruZvolte příkaz Připojit ze záložky Domů → VazbyKlikněte na nakreslenou čáru a poté označte na osu X. Tím se připojí nakreslená čára na osuPříkazem Chytrá kóta ze záložky Domů → Kóty definujte vzdálenost čáry k ose Z na 30 mmZakótujte celkovou délku čáry 60 mmZvolte funkci Kružnicestředem ze záložky Domů → KreslitKružnici nakreslete pod jedním koncem čáry (využijte automatické uchopování) a vystřeďte jiV dalším kroku kružnice zakótujte podle obrázkuNakreslenou čáru musíme nejprve převést na Osu, podle které bude pružina rotovat. Ze záložky Domů → Kreslit zvolte funkci OsarotacePouhým kliknutím na čáru se převede na osuSkica je připravená pro konstrukci pružiny. Skicu ukončete potvrzovacím tlačítkem vpravo nahoře v liště ze záložky Domů → ZavřítJakmile zavřete skicu, klikněte myší na vytvořenou osu a v plovoucím okně zadejte rozteč 8 mm (1.) a klikněte na tlačítko Další (2.)Tlačítkem Náhled zobrazte objemové těleso
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Stejně jako většina ostatních webů na internetu používá i tento ke svému bezproblémovému provozu tzv. cookies. Pokud chcete tento web nadále používat, klade nám EU za úkol požadovat po vás souhlas s tímto sdělením.Souhlasím