Pokud je sestava správně zavazbena, můžete v ní řešit pohybové studie. V tomto návodu si ukážeme postup krok za krokem.

Pohyb sestavy si ukážeme na kuželovém soukolí. Kinematický vztah součástí bude zajišťovat stisknuté tlačítko a tah směrem dopředu nebo dozadu. Nejedná se však o animaci, funkce přetáhnout komponentu slouží jen pro ukázku pohybu sestavy v reálném čase.

Otevřete si sestavu kuželového soukolí, kterou jste vymodelovali podle našeho návodu.

Pro základní rozpohybování modelu vyberte ze záložky Domů → upravit příkaz Přetáhnout komponentu a potvrďte OK
Pro základní rozpohybování modelu vyberte ze záložky DomůUpravit příkaz Přetáhnout komponentu a potvrďte OK
V plovoucím okně klikněte na Přetáhnout komponentu – otočit
V plovoucím okně klikněte na Přetáhnout komponentu – otočit
Vyberte buď pastorek nebo ozubené kolo
Vyberte buď pastorek nebo ozubené kolo
Zvolte osu otáčení a tahem stisknutého tlačítka můžete otáčet soukolím
Zvolte osu otáčení (v tomto případě osa Z) a tahem stisknutého tlačítka můžete otáčet soukolím

Soukolí se otáčí podle osy Z

Tip: V pravé části plovoucího okna můžete sledovat změnu úhlu
Tip: V pravé části plovoucího okna můžete sledovat změnu úhlu

Komentáře