CAXMIX je sice médium strojírenské a nikoliv marketingové, nicméně i u nás firmy inzerují a jistě nejeden marketingový manažer také navštěvuje náš web a čte tyto řádky.

Proto si výjimečně dovolujeme upozornit na zajímavý průzkum zpracovaný ve spolupráci Unie vydavatelů a GfK Czech. Zapojilo se i vydavatelství Business Media CZ, z jehož portfolia můžeme jmenovat např. Technický týdeník.

Z průzkumu ve zkratce vyplývá, že:

  • inzerci v časopisu průměrně zaznamená asi polovina čtenářů (51 %),
  • nejlépe fungujícím inzertním formátem je barevná celostrana,
  • nejefektivnější pozice je přední nebo zadní obálka,
  • pokud je inzerát uvnitř časopisu, nezáleží na tom, v jaké části časopisu se nachází,
  • je-li produkt v jednom vydání inzerován vícenásobně (např. kombinací inzerátu a jinde umístěného PR článku), zvyšuje se efektivita inzerce o desítky procent.

Podrobnější komentář k průzkumu najdete na webu MediaGuru.cz.

Komentáře