„Offroad mezi letadly“, jak úspěšný český letoun označil technický ředitel společnosti Aircraft Industries Karel Minařík, je v Kunovicích vyráběn od roku 1969.

Oslava pětačtyřicátého výročí prvního vzletu L 410 v prostorách Aircraft Industries připomněla, že pod tímto označením bylo vyprodukováno více než jedenáct set strojů, z nichž asi tři sta padesát je doposud v provozu, a to na všech světových kontinentech. Letadlo se dobře osvědčilo v náročných podmínkách, schopné například přistávat na neurovnaném terénu bez zabezpečení v podobě přístrojového přiblížení.

Prototyp nové generace letounu L 410 je navrhován s pomocí softwaru Catia PLM Express. Zdroj: Technodat
Prototyp nové generace letounu L 410 je navrhován s pomocí softwaru Catia PLM Express. Zdroj: Technodat

Aircraft Industries již několik let pracuje na vývoji nové generace s příznačným označením L 410 NG (New Generation). Intenzivní vývoj se projeví ve zvětšeném doletu, větší nosnosti, nižší spotřebě paliva a životnosti prodloužené až na třicet tisíc letových hodin.

Na projektu se podílí víc než deset českých společností, působících v různých oborech. V softwarové výbavě zainteresovaných konstruktérů najdete mimo jiné 3D PLM řešení Catia PLM Express, jehož implementaci obstarala zlínská společnost Technodat.

Testovací prototyp letounu by měl vzletět ještě letos. Zdroj: Technodat
Testovací prototyp letounu by měl vzletět ještě letos. Zdroj: Technodat

Projekt s rozpočtem v řádech stamilionů korun by měl vyvrcholit letos prvním testovacím vzletem L 410 NG. Od roku 2016 by pak chtěla Aircraft Industries zahájit sériovou výrobu.

Zprávu přinesl zpravodaj Technodat PLM e-zin, který si můžete přečíst pod tímto odkazem.

Komentáře