Firma Adobe vehnala mnoha svým letitým zákazníkům vrásky do tváře tím, když s novou generací svých grafických aplikací zrušila desktopové licence. Její nová cloudová nabídka nyní byla radikálně zlevněna.

Na webu creative.adobe.com se můžete dočíst, že ve speciální akci můžete do 2. prosince 2013 získat Adobe Photoshop CC a Adobe Lightroom 5 včetně aktualizací a upgradů za směšných 12,29 eur měsíčně. Našince možná trochu naštve, že v USA je to dokonce pouze 9,99 dolaru, každopádně to je cena nesrovnatelně nižší, než za jakou bylo kdy možné koupit si a provozovat desktopové CS verze těchto programů.

Podmínkou je, že uhradíte předplatné na celý rok dopředu, tedy dvanáct krát 12,29 eur a že po tom roce tato nabídka vyprší a přejdete (nebo nepřejdete) na provoz za „běžnou“ cenu. Ta už tolik lákavá není – pro srovnání s aktuální nabídkou, kombinace Photoshop CC plus Lightroom 5 by v běžných ceníkových cenách vyšla dohromady na takřka padesát eur měsíčně (k dispozici je ještě „neomezený“ plán, obsahující všechny aplikace Adobe za 61,49 eur za měsíc).

Umělé snížení hodnoty koruny nám tady vůbec nehraje do karet... natož, abyste přepnuli na nabídku pro USA, tak je ještě o dost levnější. Zdroj: Adobe.com
Umělé snížení hodnoty koruny nám tady vůbec nehraje do karet… natož, abyste přepnuli na nabídku pro USA, tak je ještě o dost levnější. Zdroj: Adobe.com

Všechny uváděné ceny jsou při ročním úvazku a při přepočtu na koruny je jasné, že uživatelům, kteří nebyli zvyklí platit pravidelně každý rok za upgrade na nové desktopové licence, se tato cenová politika nevyplácí.

Těžko říct, jak se s cloudovými licencemi Adobe obchodně daří, či nedaří. Prudká sleva ročního plánu na Photoshop CC a Lightroom 5, vůbec nejpopulárnější aplikace z jeho nabídky, možná naznačuje, že sázka na „předplatné“ příliš nevyšla a firma se snaží zaháčkovat uživatele skutečně lákavou nabídkou, aby je zaučila do nového principu placení za software. Je to ale trochu krátkozraké, asi tak, jako by vám mobilní operátor poskytl na rok výraznou slevu na paušálu s tím, že po uplynutí této nabídky vám napálí několikanásobek do té doby hrazené sumy.

Otázka tedy nezní „kdo se nechá nalákat?“, nýbrž „kdo z těch, koho to naláká, se stane loajálním zákazníkem“.

Nejen my jsme jistě zvědavi na report o výsledcích hospodaření společnosti Adobe za stávající fiskální rok, který odhalí, jak moc a jakým způsobem se na jejím hospodaření podepsalo rozhodnutí přestat prodávat software dosud zažitým způsobem a začít přeučovat uživatele na cloud.

Komentáře