Vítězem jubilejního desátého ročníku Robosoutěže na Fakultě elektrotechnické ČVUT se stal tým GZ-Team z Gymnázia Zlín – Lesní čtvrť, další dvě místa obsadily týmy s názvy Stejně jako loni z Přerova a Gymstr 8.O ze Strakonic. Ve finále podzimní části soutěže, v níž zápasilo 25 týmů ze středních škol proti 11 univerzitním robotům, se vozítka potýkala s náročnou úlohou ve stylu legendární hry Pac-Man.

Do podzimní Robosoutěže 2018 se přihlásil rekordní počet 156 týmů ze 75 různých středních škol a gymnázií. Po čtyřech předkolech se nakonec v dnešním finále sešlo 36 nejlepších robotů, důmyslně navržených a naprogramovaných studentskými týmy ze stavebnice lego. Celkem 11 z nich přitom do soutěže nasadili univerzitní studenti programu Kybernetika a robotika na FEL ČVUT.

Fináloví roboti měli za úkol 90 vteřin bez jakéhokoli dálkového ovládání projet co největší část bludiště, jehož plán se v průběhu finále měnil. Podobně jako v legendární počítačové hře z 80. let Pac-Man se studentská vozítka musela vyrovnat robotickými duchy, které připravil tým organizátorů. Duchové zpočátku stáli nehybně v hrací ploše, s postupem finále se začali automaticky posouvat po ploše.

Ve vyřazovacím boji se vítězem stal robot tříčlenného GZ-Teamu z Gymnázia Zlín ve složení Jaroslav Knápek, Jiří Javora a Michal Berky. Na druhém místě se umístil tým Stejně jako loni z Gymnázia Jakuba Škody v Přerově a na třetím místě pak Gymstr 8.O z Gymnázia Strakonice. Gymnazisti tak v soutěži zvítězili nad univerzitními týmy.

Pohár za vítězství v Robosoutěži putoval do Zlína. Foto: ČVUT

Za 10 let svého konání se Robosoutěž na českých základních a středních školách stala fenoménem.

Podrobné informace o akci jsou dostupné on-line a na sociální síti.

Zdroj: Taktiq.com

Komentáře