Společnost NSK vyvinula sklopný a teleskopický sloupek řízení s vyšší bezpečností v případě nehody, jíž se dosahuje novou konstrukcí deformačního prvku, která zlepšuje spolehlivost deformace sloupku při nárazu. Nová jednotka navíc lehčí a má větší tuhost při vibracích.

Společnost NSK vycházela při konstrukci nového sloupku z vyšší bezpečnosti, proto nově vyvinutý deformační prvek snižuje odchylku síly potřebné k deformaci o 25 procent. Konstruktéři toho dosáhli přesunutím deformačního prvku z podpěry přípojné jednotky na vnější trubku tyče řízení. Výsledkem je, že funkce bezpečné absorpce nárazu se v případě nehody aktivuje mnohem spolehlivěji, což zvyšuje bezpečnost posádky vozidla.

Sloupek řízení při nárazu zkolabuje do sebe, přičemž střední část sloupku zůstává na místě, takže síla nárazu může být absorbována mnohem spolehlivěji. Na rozdíl od této konstrukce je rozptyl absorpce síly nárazu u klasických jednotek, kde je střední část navržena tak, že se při nárazu oddělí a vyklopí, mnohem větší.

Deformační prvek sloupku řízení NSK je umístěn na vnější trubce tyče řízení. Foto: NSK

Nový sloupek je ze sklopné a teleskopické konstrukce, která umožňuje nastavit polohu volantu podle požadavků řidiče ve směru nahoru a dolů (funkce sklápění) i dopředu a dozadu (teleskopická funkce). Podle prvních testů vykazuje sloupek větší tuhost proti vibracím o 11 procent (při vibracích o frekvenci 7 Hz), což je výhodné, když dochází k rezonanci malých vibrací od kol a jiných součástí vozidla. Větší tuhost přináší lepší komfort řízení a stabilitu vozidla.

Pokud uvažujeme vozidlo jako celek, nový sloupek má sníženou hmotnost na 560 gramů (o 15 %), což přispívá v konečném důsledku ke spotřebě paliva. Nižší hmotnost bylo dosaženo snížením počtu potřebných dílů. Tvar je navíc zjednodušen tím, že je deformační prvek umístěn na vnější trubce tyče řízení.

Zdroj: NSK

reakce na Anonym zrušit reakci