STROJIRENSTVI.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Také Autodesk směřuje k softwaru pouze za předplatné – ovšem v dlouhodobějším horizontu

Carl Bass, CEO firmy Autodesk, se vyjádřil k prudké změně obchodní politiky firmy Adobe u příležitosti oznámení výsledků hospodaření Autodesku za první kvartál letošního roku.

Poté, co Adobe skončila s „prodejem“ desktopových licencí svého klíčového softwaru Creative Suite a aplikace Photoshop, InDesign aspol. budou jejím zákazníkům do budoucna přístupné jen v rámci cloudu a pouze po dobu placení předplatného, byli finanční analytici na tuto otázku zvědaví.

Carl Bass je nicméně ujistil, že v současném fiskálu (2014) se Autodesk u Adobe inspirovat určitě nehodlá. Konkrétně řekl: „Směřujeme k tomu, abychom dosáhli podobného stanoviska, jako Adobe v dlouhodobém horizontu, ovšem způsob, jakým toho dosáhneme, bude pravděpodobně odlišný… Nemyslím si, že náhlé ukončení časově neomezených licencí je dobrý nápad. Určitě to není cesta, kterou by chtěli naši zákazníci. Směřování k něčemu takovému v našem případě tedy bude pomalejší, protože našim zákazníkům pořád chceme nabízet možnost volby. “

Cloud zůstává v pozadí

Při konferenci nad obchodními výsledky Autodesku za uplynulé čtvrtletí si komentátoři dále všimli útlumu komentářů věnovaných cloudu. Systém pro správu dat a procesů Autodesk PLM 360 údajně získal již deset tisíc uživatelů, nicméně příjmy z něj jsou v celkovém objemu hospodaření Autodesku zcela minoritní. Dobrým indikátorem toho, jak uživatelé přijímají cloudové služby, má být podle Carla Basse míra využití těchto on-line nástrojů, jež jsou přímo propojeny s desktopovými aplikacemi v rámci Autodesk Suites.

Pokud jde o samotné obchodní výsledky, Autodesku se letos nedaří tak, jak plánoval. Tržby za uplynulé čtvrtletí sice činí velmi slušných 570 milionů dolarů, je to však přesně na spodní hranici očekávaných hodnot a znamená 3% meziroční pokles. Zatímco příjmy ze Subscription vzrostly o 6 %, u tržeb ze samostatných licencí došlo k 9% poklesu. Dobře se daří při prodeji tzv. Suites, tedy balíků o více programech, kde došlo k 31% meziročnímu zlepšení (příjmy ze Suites však zatím činí jen o trochu víc než polovinu příjmů ze samostatných licencí).

Mohlo by vás také zajímat

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!