PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Začínáme se Solid Edge: Jak vymodelovat čep vysunutím

Sdílejte tento článek na Twitteru
29. 4. 2016, | 1 komentář

Na praktické cvičné úloze si vyzkoušíte vymodelování čepu metodou „vrstvený dort“. Podívejte se, jak na to.

Založte nový dokument dílu a vyberte příkaz Kružnice se středem ze záložky Domů → Kreslit.

Založte nový dokument dílu a vyberte příkaz Kružnice se středem ze záložky Domů → Kreslit

Najeďte kurzorem do roviny ZY a vyčkejte, až se zobrazí oranžový čtverec se symbolem zámku. Stisknutím klávesy F3 uzamknete rovinu

Najeďte kurzorem do roviny ZY a vyčkejte, až se zobrazí oranžový čtverec se symbolem zámku. Stisknutím klávesy F3 uzamknete rovinu

Nakreslete kružnici se středem v počátku souřadného systému. Tažením myši a kliknutím definujte orientační průměr

Nakreslete kružnici se středem v počátku souřadného systému. Tažením myši a kliknutím definujte orientační průměr

Pomocí gesta myši vyberte příkaz Rychlá kóta a kružnici zakótujte. Gesta myši zobrazíte stisknutím levého tlačítka v grafické ploše a tažením požadovaným směrem. Ve výchozím nastavení řešení Solid Edge je příkaz Rychlá kóta umístěný vlevo – proto táhněte doleva a vyberte příkaz pro tvorbu kót

Pomocí gesta myši vyberte příkaz Rychlá kóta a kružnici zakótujte. Gesta myši zobrazíte stisknutím pravého tlačítka v grafické ploše a tažením vybraným směrem. Ve výchozím nastavení řešení Solid Edge je příkaz Rychlá kóta umístěný vlevo – táhněte doleva a vyberte příkaz pro tvorbu kót

Klikněte na kružnici a tažením umístěte kótu

Klikněte na kružnici a tažením umístěte kótu

Umístěte kurzor dovnitř kružnice a stiskněte levé tlačítko (1. krok). Zobrazí se šipky určující směr vysunutí uzavřeného obrysu. Klikněte na šipku směřující dozadu (2. krok)

Umístěte kurzor dovnitř kružnice a stiskněte levé tlačítko (1. krok). Zobrazí se šipky určující směr vysunutí uzavřeného obrysu. Klikněte na šipku směřující dozadu (2. krok)

Tažením myší určete velikost vysunutí a přesnou hodnotu zadáte na numerické klávesnici

Tažením myší určete velikost vysunutí. Přesnou hodnotu zadáte na numerické klávesnici

Tip: Chcete-li vysunout obrys symetricky, přepněte funkci klávesou Shift. Stisknete-li ji znovu, vrátí se původní nastavení – tažení jedním směrem

Tip: Chcete-li vysunout obrys symetricky, přepněte funkci obousměrného tažení klávesou Shift. Stisknete-li ji znovu, vrátí se původní nastavení – tažení jedním směrem

Definujte velikost vysunutí hodnotou 30 mm

Definujte velikost vysunutí hodnotou 30 mm

Vyberte příkaz Kružnice se středem a najeďte kurzorem na čelní plochu válce. Po zobrazení symbolu zámku uzamkněte rovinu klávesou F3

Vyberte příkaz Kružnice se středem a najeďte kurzorem na čelní plochu válce. Po zobrazení symbolu zámku uzamkněte rovinu klávesou F3

Najeďte kurzorem na hranu válce a všimněte si, že se zobrazí střed plochy

Najeďte kurzorem na hranu válce a všimněte si, že se zobrazí střed plochy

Přesunete-li kurzor ke středu plochy, objeví se symbol vazby Soustředná

Přesunete-li kurzor ke středu plochy, objeví se symbol vazby Soustředná

Klikněte do středu plochy a nakreslete kružnici o průměru 25 mm

Klikněte do středu plochy a nakreslete kružnici o průměru 25 mm

Ze záložky Domů → Tělesa vyberte příkaz Vysunout

Ze záložky Domů → Tělesa vyberte příkaz Vysunout

Vyberte postupně uzavřenou oblast zvýrazněnou šipkami

Vyberte postupně uzavřenou oblast zvýrazněnou šipkami

Stiskněte pravé tlačítko a vysuňte tažením profil kružnice

Pravým tlačítkem potvrdíte výběr a aktivujete vysunutí profilu kružnice

Zadejte ručně vzdálenost vysunutí 25 mm

Zadejte ručně vzdálenost vysunutí 25 mm

Ze záložky Tělesa vyberte příkaz Zaoblení

Ze záložky Tělesa vyberte příkaz Zaoblení

Označte přechodovou hranu

Označte přechodovou hranu zvýrazněnou šipkou

Zadejte velikost poloměru 1 mm

Zadejte velikost poloměru 1 mm

Aktivujte příkaz Zkosení se stejnými odstupy

Aktivujte příkaz Zkosení se stejnými odstupy

Označte hrany na modelu zvýrazněné červenou šipkou a zadejte velikost zkosení 1,5 × 45 stupňů

Označte hrany na modelu zvýrazněné červenou šipkou a zadejte velikost zkosení 1,5 × 45 stupňů

Skryjte popisy modelu deaktivací položky PMI ve stromové historii

Skryjte popisy modelu deaktivací položky PMI ve stromové historii

Model čepu si uložte, příště si vyzkoušíme přidat materiál i tvorbu jiných prvků

Model čepu si uložte, příště si vyzkoušíme, jak přidat materiál i tvorbu dalších prvků

Mohlo by vás také zajímat

Komentáře k tomuto článku

  1. […] navazuje na návod Začínáme ze Solid Edge: Jak vymodelovat čep vysunutím, kde se k tvorbě modelu přistupovalo metodou „vrstvený […]

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!