PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Tak se dělá marketing: létající kolo F-bike se dostalo do ABC i do Wired

Z kraje letošního roku měli dva pánové ze společnosti Technodat sen – o tom, že zkonstruují elektrifikované kolo, jehož prostřednictvím zviditelní možnosti současných počítačových technologií pro počítačovou podporu navrhování. Jestliže svůj záměr nyní bilancují, musejí si mnout spokojeností ruce.

Létající kolo F-bike jako hlavní téma na titulní straně časopisu ABC č. 21/2012.

Ten sen se totiž splnil hned v několika rovinách. Konstruktérům a specialistům z několika firem se ve velmi krátkém čase skutečně podařilo na PLM platformě V6 vyvinout digitální prototyp vozidla, které v mezičase přerostlo dokonce v kolo létající. Ač se zatím do oblak nevzneslo, už jen při pohledu na něj by Jan Tleskač jistě zatleskal.

Jako ze snu potom vypadá i rozsah marketingové kampaně, kterou by snad šlo označit za „virální“. Technodat, doposud vnímaný jako vysoce specializovaný podnik zaměřený na nejnáročnější výpočetní software pro strojírenství, dokázal vytvořit artikl zajímavý pro široké masy.

Toto sice není reklama, která vám jako dodavateli PLM řešení přivede okamžitého zákazníka, na druhou stranu se Technodatu skutečně podařilo nenásilnou formou ukázat veřejnosti, že zde vůbec existuje cosi jako PLM nebo 3D CAD, ve kterém taková věc může velmi rychle vzniknout. Použijeme-li moderního slova „synergie“, v konečném důsledku tak firma boduje hlavně na internetu. A ten má v dnešní době při hledání řešení a navazování nových obchodních vztahů rozhodující roli.

Článek o F-bike na webu populárního amerického Wired, který patří k celosvětově nejznámějším technologickým magazínům.

Angažmá v náročném a velmi působivém projektu F-bike, na jehož propagaci se přípravou videoreportáží a webu DesignYourDreams.cz podílela i naše redakce, tak pomáhá Technodatu dostat se na přední příčky při vyhledávání v Google, zvyšovat význam své vlastní internetové prezentace a tím pádem zviditelnit jádro svých činností. Čistě pro zajímavost, zadáte-li do Google dnes termín „f-bike plm“, dostane se vám zhruba 130 tisíc odkazů, pojem „f-bike technodat“ potom vede na 2 360 stránek. To jsou velmi slušné výsledky.

V neposlední řadě je potřeba vyzdvihnout také ten efekt, že projekty, jako je právě F-bike, mají tu kouzelnou moc zaujmout mladé ročníky a vzbudit v nich opravdový zájem o techniku. Proto je radost pohledět na titulní stranu aktuálního vydání časopisu ABC, která patří právě tomuto létajícímu kolu.

Mohlo by vás také zajímat

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!